18 Jan

תמונת הדגל: יעל וסיסרא "מים שאל חלב נתנה"

2005

הכל החל ברעיון, כל עסק חדש מתחיל כך. אבל הרעיון שלי משולב במין חיבה נושנה לתנ"ך ולסיפורי התנ"ך, לעולם הקדמון, הפשוט המחובר לטבע, וגם בהתגלות  חדשה שלי – של אהבת הטבע, הנוף, השדות, הריח והשקט.

לפני כשנה עברנו לעמק, רעיון "הבית בכפר" או  "הצימר ליותר מסוף שבוע"  קרם עור וגידים בצורת בית בקיבוץ גבע טובל בירק, עם ריח שדות, נוף מקסים של הרי הגלבוע גבעת המורה והעמק, והרבה שקט ושלווה.

עם הגיעי לאזור חרשתי אותו לאורכו ולרוחבו. ביקרתי כמעט בכל ישוב באזור וטיילנו הרבה באזור הקרוב .

דבורה, ברק, צומת נבות, הר שאול שעל הר הגלבוע, כביש התענך, יישובי חבר ויישובי יעל, גדעונה, נחל קייני ונחל חרוד, העלו בדמיוני את כל הסיפורים שמאחורי השמות הללו.

דמיינתי את יעל יושבת באוהל ממש ליד שפת נחל קייני כיצד היא משקה בחלב ואחר כך אוחזת ביתד ובמקבת ו....

את דבורה אשת לפידות עומדת כך על הר תבור, ניצבת מול עמה ושרה שיר הלל לאחר ניצחון הקרב על הכנענים.

בעומדי  בכתף שאול שעל הר הגלבוע, מול כל העמק היפה הזה הרהרתי מה חשב שאול המלך עת עמד חסר אונים מול צבא פלישתים ו... נפל על חרבו.

במעין חרוד ראיתי את אולגה ויהושע חנקין בבית שלא זכתה לגור בו, ולעת ערב גם נזכרתי בוינגייט שאף הוא ראה בעיני רוחו את גדעון ולוחמיו ששמשו לו השראה להקמת "פלוגות הלילה"

 איזה פוטנציאל אדיר יש לעמק הזה... האם כולם רואים את אשר אני רואה?

איך אפשר להעביר את המסר, את האירוע והדמויות  לכולם, הרי זה היה ממש כאן לפני אלפי שנים, מי הן היו אותן נשים עליהן מספר המקרא? יעל, דבורה, איזבל – נשים מנהיגות, מובילות, נלחמות ושרות....


מרעיון לתכנון

אז איך אני מעבירה את החוויות הללו לכולם?

חשבתי על שילוב של טיול באתרי הטבע בעמק, כן, אלו שהזכירו לי את האירועים והסיטואציות והסצינות שהיו במקום, ובמילים אחרות טיול מומחז.

רציתי שזו תהיה אטרקציה מיוחדת, טיול שהוא חוויה, לתת לקהל תמונה  של סיטואציה בסביבתה הטבעית ממש כמו שזה קרה אז... וגם אולי לשתף את הקהל בהצגות...לנהל דו שיח....


המעבר מהרעיון לתכנון זה אומר להאמין!

להאמין שזה יצליח בגדול, להאמין בעצמי, להאמין ביכולות שלי, בכושר שלי להוציא מהכוח לפועל , בהתמדה. ולא לקבל רגליים קרות אם מישהו/י יאמר לי – עזבי אין לזה סיכוי, או יש רבים כמוך, או אין לך ניסיון בתחום, או אפילו  הקול הפנימי שלי החרד והדואג שאמר, בשביל מה לך להתחיל עם זה, ואם לא תצליחי.... ואם   ואם... ואם...

אז עברתי גם את השלב הזה, בלילות רבים ללא שינה והרבה הרבה מחשבות ותכנונים.

אך כשהיה גם פרגון מהקרובים לי המשכתי במרץ רב!


שלב התכנון הראשוני כלל:

בדיקת שוק – רעיונות, טיולים דומים הקיימים בארץ

בדיקת התכנות ראשונית- פיזית, כלכלית, רעיונית, תפעולית.


המחשב והאינטרנט הם כלים חשובים מאוד עבורי בבניית העסק, באמצעותם אני מתכננת, מחפשת, מתקשרת, מחשבת בונה תכניות ומתעדת.

נפגשתי ושוחחתי עם הרבה מן האנשים מאחורי סיורים דומים ולמדתי הרבה על התפעול,

ההתכנות הכלכלית, הקהל והשיווק, החלטתי לתעד ולרשום כל דבר שעשוי לעזור לי בהמשך .


בסוף שלב התכנון הראשוני הזה , גיבשתי  את הרעיון לתכנית כללית המתארת את המיזם התיירותי הזה- תכנית עסקית, והשלב הבא היה לעבור דרך מט"י וחממת תיירות שלהם שאישרו את הסיכוי להצלחת המיזם.

מאחר וצפיתי אי אלו הוצאות בהקמת העסק חיפשתי בתחילה שותפות עסקית / משקיע/ספונסר


הגיע זמן לעשות...

פרסמתי באינטרנט באתרי יזמויות בקשה להשקעה  במיזם תיירותי. לא קיבלתי תוצאות.

פניתי למי עדן, נביעות, עין גדי, תנובה, שטראוס, טרה,- מאחר ובהצגות יש שימוש במים וחלב חשבתי שזה יכול להתאים לחברות אלו, אך הסתבר שאני מיזם קטן מידי עבור פרסום של חברות גדולות כאלה.

פניתי גם  לקק"ל,רשות הטבע והגנים, ולרשות הניקוז  בשל עניין הטיול היחודי– גם שם  נעניתי בשלילה.  פניתי לארגוני יזמות נשים לצורך בדיקת נושא ההלוואות וזו דווקא הייתה אפשרות רלוונטית.

שוב עמדתי בצומת דרכים! אולם בסופו של דבר החלטתי שאם אני מאמינה שהמיזם יצליח אז אשקיע קצת כסף בעצמי , בדרך גם הבנתי שהפחד מהפסד  ומכישלון רק ידרבן אותי קדימה ולכן התמלאתי באדרנלין שהוליך אותי כל הזמן קדימה צמודה לרעיון ולתכנית


א(נשים) טובים באמצע הדרך !

פניתי לבעלי מקצוע שהסכימו הן לעזור בעצה טובה ובהדרכה הן מתוך רצון טוב וידידות  והן תמורת תשלום מלא.

שני גברים בלבד עזרו לי בדרך, אנשים שהאמינו שאצליח ופרגנו בגדול,(אישי וידיד שעזר בתחשיב הכלכלי) כל השאר- נשים!

החל ממשווקת התיירות  לימור נוח מפנטסטי שהתחברתי אליה ונתנה לי המון טיפים מצוינים, כניסה אותי לעולם התיירות שהיה זר לי לחלוטין, צעד צעד הוליכה אותי דרך נושא השיווק, עמלות סוכנים,תערוכות תיירות, סיורי מחליטנים ועד לארגון סיור הסוכנים וסיורי הפילוט הראשונים של המיזם.

כצרכנית טובה החלטתי שכל התקשרות לבעל/ת מקצוע כלשהי תעבור דרך סקר שוק ואכן פניתי גם למשווק תיירות אחר (גבר)שיחסו היה מתנשא ומבטל " את עדין לא בשלה  ונראה שאת רק בשלב הרעיון כשתהיי מוכנה תבואי אלי ואלמד אותך כמה דברים...."

פסלתי אותו על הסף, בהמשך מצאתי את עצמי עובדת בעיקר עם נשים שהבינו וקלטו מיד את הראש שלי.

בדרך מצאתי חברה וגרפיקאית מעולה חני צלביץ שתוך חצי שעה קלעה לרעיון ולמסר שאני רוצה להעביר דרך הלוגו ויצרה לי את הלוגו שהתאים לי בדיוק,


בלה בן ארי – מחזאית ובימאית אף היא  לאחר שהבהרתי ותיארתי מה ואיך אני רוצה לראות במיצגים , לאיזו אוכלוסיית יעד ההצגה אמורה לענות , כתבה את המחזות ואחר כך גם ביימה את צוותי השחקנים.

רבקה'לה שלום- מתל יוסף עיצבה את התלבושות , יחד אתה ועוד חברה נסענו לנחלת בנימין וקנינו את הבדים והאביזרים להצגות, גם רבקה'לה קלטה היטב את המסר  והרעיון והיא הוסיפה מכשרונה  ועיצבה את התלבושות

וחוץ מהן הרבה פרגון מחברות!


את השם טיולתרון מצאתי לאחר חיפוש צמדי מילים שיבטאו טיול והצגה יחד, כך לפתע נפל האסימון  כשברקע מצויים השמות המוכרים לי אישית כמו תנועתרון וגבעתרון.

בעצם ימי המלחמה (לבנון 2005)סיימנו עם החזרות. טיולי הפיילוט שתוכננו לראש השנה נדחו בשבועיים בלבד, לפרסומים ראשונים בחרתי בפנטסטי- האתר של לימור נוח שעזרה ותכננה יחד איתי את ההזמנות והדברור לכל סוכני התיירות ותיירנים נוספים, עיתונות מקומית ונשית, ובקופונופש ומיכה שגם צילם את הסיור הראשון!

שלושת סיורי הפילוט  (סיור סוכנים, סיור נשים וסיור משפחות) נחלו הצלחה מתוקה מבחינתי , השחקנים היו מעולים, האתרים שנבחרו מצוינים והקהל שראה פרגן בגדול! כמו גם המתח שלפני הסיורים התפוגג ויצאתי להמשך הדרך כשהקהל, השחקנים ואני נהנים מכל טיול.

אחד הטיולים שאני מאוד אוהבת להנחות הוא הטיול  "נשים בעקבות נשים אז והיום" בו אנו הנשים מתחקות אחר אותן דמויות נשיות מן התנ"ך , כיצד כבר אז השפיעו הנשים, נלחמו, הנהיגו והטביעו חותם היסטורי והנשים של היום בעמק שהטביעו חותם תרבותי.

ומה הלאה?

טיול תיאטרון  בנושא חדש כבר עומד על הפרק...


הלוגו:    


 


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.