18 Jan

תיירות דיגיטאלית- מציאות רבודה
התיירות בישראל ובעולם הנה מסממניה המובהקים של החברה הצרכנית ושל תרבות הפנאי ההולכת ומתרחבת בקצב מתמיד.
התיירות בישראל כוללת מלונאות, מסעדנות וטיולי נוף ועניין, גם ענף התיירות מחפש אייטמים חדשים, על מנת לשנות ולשפר את התפיסה התיירותית הרגילה. אטרקציה וחוויה הן מילות הקסם בתיירות. אטרקציה חדשה היא מקור לתנועת תיירות גדלה והולכת בין אם לעונה אחת, ובין אם השכילה להיות מספיק מושכת ולהשתלב עם שאר ההצעות של האזור, להרבה הרבה עונות של תיירות.
טיול של מדריך- קבוצה -נוף –אתרים, כבר עבר מן הארץ כמעט, הדור החדש הביא את תיירות האטרקציות והחוויות, החל מטיולים מזמרים , דרך טיולים מומחזים ועד לטיולים בעקבות אושיות תרבות. אבל גם זה הולך ונעשה מוכר, כמו בכל ענף יש צורך להתחדש כל הזמן.
עידן הסמארטפון והאי פד הביא את הזמינות של מוצרי התיירות לכל צרכנייה בהם גם האדם הפרטי ומשפחתו. מי שיכול להגיע אל מרחבי ה- WEB, יכול ללמוד, לתכנן לעקוב ולשלב אספקטים רבים של תיירות הנופש שלו ושל משפחתו. בלחיצת כפתור מוצאים המטיילים, אתרים, רקע היסטורי, אודות מסעדות ולינות באזור, אטרקציות וכל דבר אחר שעולה בדעתם בהקשר לתיירות באזור.
אחד התחומים החדשים בתחום זה חורג מעבר לאינפורמציה הדרושה למטייל ועובר לעולם התוכן , הבידור והחוויה עצמה, ובזה עוסק המיזם הנוכחי: ליווי, תוכן והדרכה של אטרקציות בשטח באמצעות הטכנולוגיה הפשוטה יותר של מציאות רבודה.
מהי מציאות רבודה - augmented-reality - AR
מציאות רבודה היא הצגה של המציאות כשעליה מולבשים מספר רבדים. מציאות רבודה מתבצעת
על ידי שימוש בטכנולוגיות מתקדמות אשר מעתיקות את המציאות כפי שהיא ומוסיפות להן שכבות
של נתונים שמשתלבים לכדי תמונה אחת וכשהבסיס הוא התמונה המקורית. במציאות זאת, משולבים אלמנטים וירטואליים אשר מתמזגים עם הסביבה האמתית בזמן אמת ובאופן אינטראקטיבי. השימוש באלמנטים של צליל, איורים ואפילו סרטוני וידיאו על אותו מרקע הופכים את המציאות לאינטראקטיבית.
הטכנולוגיה שיוצרת את המציאות הרבודה נכנסת ליותר ויותר תחומים בחיינו ולא פעם השימוש בה נראה לנו טבעי לחלוטין.
הטיולתרון אימץ את סרטוני הווידיאו המולבשים על תמונת הנוף הנגלית למטיילים בנקודת עצירה מסוימת במסלול הטיול ושם צופים המשתתפים במיצגי הווידיאו המציגים סיטואציות אפשריות שקרו בעבר.
הטיולתרון מציע טיולי תוכן בעקבות גיבורי התנ"ך בדגשים שונים: בעקבות שופטים ומלכים, מנהיגות, פוליטיקה ותנ"ך, בעקבות נשים חזקות ועוד.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.