16 Jan

מילת הקוד בתיירות העכשווית הינה ח ו ו י ה, או בשם אחר  א ט ר ק צ י ה – פעילות  המהווה גורם משיכה, קסם.  כדי לרתק היום קהל בכלל וקהל ילדים ונוער בפרט  יש צורך בפעילות יחודית, בחוויה שתרתק ותעניין את הקהל מעבר להקשבה למדריך או צפייה פסיבית כמו התבוננות במוצג מוזיאוני, באתר או בנוף.  ההתנסות העצמית בפעילות  אינטראקטיבית מספקת משהו אחר, חוויתי וממלא.  ז'אנר זה בתיירות ממשיך ומתפתח ומנסה לספק את החוויה המיוחדת, האטרקציה . 

בתי המלון  והצימרים פיתחו את הג'קוזי והספא, צוות הבידור , הבר האקטיבי, הסרטייה, הקולנוע הביתי, הבריכה, הארוחות ועוד.

 המוזיאונים ומרכזי המבקרים למיניהם פיתחו חווית התנסות עצמית  בנוסף לתצוגה על הקירות, לעיתים התצוגה בנויה כתפאורה להצגה, לעיתים הדמויות  מוצגות במצגת אורקולית או בסרטון או ממש בהצגה ולעיתים הקהל מתנסה בפעילות נושא כלשהיא. (רדיית דבש, קטיף דובדבנים, אפית לחם בטבע ועוד). 

התצוגה במוזיאונים קיבלה לאחרונה  שינוי מבורך של תנועתיות- בצורת החדר האימרסיבי: תצוגה מתחלפת שאופפת את הקהל  180 או 360 מעלות. 

ענף הטיולים הוסיף מעבר להדרכה והנחיה גם פעילות נוספת במשך הטיול, המאפשרת  מיתוג שונה לטיול : טיולי התוכן והנושא, טיולים מזמרים, טיולים  עם סיפורים, טיולים בעקבות...אמנים, סופרים, קהילות ועוד. בעידן הקודם, הלוח והגיר, ציורים וצילומים היו אמצעי ההמחשה  העיקרי  בכיתת הלימוד, אחר כך הגיעו המצגות, הסרטונים ובהמשך  סרטון לכל מצב ולכל מסר. כך גם פעילות ונגיעה אישית של כל אחד מהמטיילים והצופים במוצר או בנושא על ידי פיתוח פעילות תוכן נלווית כמו תחרות,שירה, חידונים, מיצגים, ניווטים ועוד.

 אטרקציות כמו טיולתרון, ג'ונדירלנד, דבורת התבור, ברווזים בכפר, מוזיאון עין דור, יפעת, מרחביה ועוד, מעניקים לצופים/מטיילים  חוויה מלאה בנוסף למידע. החוויה מועברת לקהל דרך פעילות  והתנסות עצמית או דרך צפייה אינטראקטיבית, שימוש במרב החושים ההופכים את הביקור, טיול לחוויה מושלמת. כך ניתן ללמוד נושאים כמו תנ"ך ומורשת, היסטוריה ותיאטרון, בוטניקה, גיאוגרפיה ונושאים נוספים דרך החוויה המתקיימת מחוץ לכתה, לספר או להרצאה כלומר בטבע, במוזיאון הפעיל, באתרי נושא חוויתיים, המצויים כיום בשפע באזור העמקים וגליל תחתון. האזור מספק חוויות  ואטרקציות בכל התחומים הללו.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.